11/6/14

Money Talks #028

Από τον Γιάννη Βασιλείου


Το Love Story της δεκαετίας βρέθηκε στο The Fault in our Stars, ένα νεανικό, μελοδραματικό ρομάντζο που κατέκτησε την πρώτη θέση στο αμερικανικό box-office. Με βάση τα νούμερα της Παρασκευής οι αναλυτές του box-office περίμεναν η ταινία της Fox να κλείσει το τριήμερο με ένα ποσό γύρω στα 57 εκατομμύρια, έλα όμως που το φιλμ σημείωσε την έβδομη μεγαλύτερη πτώση από Παρασκευή σε Σάββατο στην ιστορία.  Αυτό μπορεί να σημαίνει δύο πράγματα. Είτε το φιλμ ήταν εξαιρετικά front-loaded, είτε δεν άρεσε ιδιαίτερα στο κοινό του.


Κι ερχόμαστε στην άλλη νέα κυκλοφορία της εβδομάδας, το Edge of Tomorrow με τον Τομ Κρουζ, που, τουλάχιστον για τον υπογράφοντα, στέκει αγκαλιά με τους μεταλλαγμένους του Μπράιαν Σίνγκερ στον θρόνο του καλύτερου μπλοκμπάστερ της φετινής θερινής περιόδου. Οι τελικές εισπράξεις τριημέρου, αν και ξεπέρασαν τις αρχικές προβλέψεις που ήθελαν την ταινία να κάνει γύρω στα 23 εκατομμύρια, δεν είναι καλές. Προτού όμως γράψουμε ότι η ταινία «πάτωσε στα ταμεία» - φράση που αναμεταδίδεται από πληθώρα μέσων και καταρρίπτεται πανηγυρικά από τις θριαμβευτικές επιδόσεις του Edge of Tomorrow στον υπόλοιπο κόσμο- θα πρέπει να εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους. Το Edge of Tomorrow έρχεται σε μια περίοδο που τα μπλοκμπάστερ δράσης έχουν κατακλύσει την αγορά, οπότε η «αγοραστική» κόπωση είναι μάλλον αναπόφευκτη. Το πρόμο υλικό απέτυχε να εξηγήσει με σαφήνεια γιατί το φιλμ ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μπλοκμπάστερ δράσης αλλά και από το προηγούμενο sci-fi του πρωταγωνιστή του, το Oblivion. Επίσης, κι αυτό για μένα είναι ο σημαντικότερος ανασταλτικός παράγοντας, δεν βασίζεται σε αγαπητό και δημοφιλές προϋπάρχον υλικό. Κακά τα ψέματα, εδώ και μια δεκαετία το όνομα του σταρ στην μαρκίζα δεν είναι ο πρωταρχικός πόλος έλξης για το κοινό. Έχει αντικατασταθεί από το franchise. Σκεφτείτε πως ακόμα και η πρώτη ταινία της εβδομάδας βασίζεται σε ένα δημοφιλές εφηβικό best-seller. Τρανή απόδειξη της υποχώρησης της εισπρακτικής δυναμικής του σταρ συνιστούν οι επιδόσεις των πρόσφατων πρωταγωνιστικών οχημάτων άλλων «βασιλιάδων» του box-office. O Γουίλ Σμιθ με το After Earth έκανε άνοιγμα 27,5 εκατομμυρίων και 60 σύνολο, ενώ ο Τζώνυ Ντεπ με το Transcendence σημείωσε μία από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές αποτυχίες όλων των εποχών.

Μέσα σε όλα αυτά θα πρέπει να μην παραβλέψουμε κάτι σημαντικό. Οι ταινίες του Τομ Κρουζ, που, τηρουμένων των αναλογιών, αντέχει πεισματικά σε σχέση με τους προαναφερθέντες, παραδοσιακά δεν σημειώνουν εντυπωσιακά ανοίγματα, αλλά έχουν γερά κρατήματα και δουλεύουν σε βάθος χρόνου. Ακόμα και το Mission Impossible:Ghost Protocol, που έφτασε τα 209 εκατομμύρια μόνο επί αμερικανικού εδάφους, έκανε άνοιγμα σε ευρεία διανομή * ύψους μόλις 29,5 εκατομμυρίων.

The Fault in our Stars - 48.0M
Maleficent - 34.3M (128.1M)
Edge of Tomorrow - 28.7M
X-Men:Days of Future Past - 15.1M (189.5M)
A Million Ways to die in the West - 7.3M (30.3M)
Godzilla - 6.1M (185.2M)
Neighbors - 5.3M (137.9M)
Blended - 4.1M (36.5M)
Chef - 2.6M (10.3M)
Million Dollar Arm - 2.0M (31.5M)

*= είχε προηγηθεί η έξοδος του σε 425 αίθουσες IMAX


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου