Από τον Γιάννη Βασιλείου
Στο Μοney Talks αυτής της εβδομάδας θα αφήσουμε στην
άκρη τις εισπράξεις του περασμένου τριημέρου – για την ιστορία τα Lego
ξαναβγήκαν πρώτα, ο Κέβιν Κόστνερ έκανε συμπαθητικά νούμερα με το 3 Days to
Kill, ενώ στην Sony κλαίνε τα λεφτά τους με το Pompeii- και θα ασχοληθούμε με
τις επιδόσεις στο box-office των εννέα υποψηφίων για το Όσκαρ Καλύτερης
Ταινίας.
H συνολική σούμα της φετινής εννιάδας είναι 780
εκατομμύρια δολάρια, αρκετά πιο χαμηλή από εκείνη της περσινής, που ξεπέρασε το
ένα δισεκατομμύριο. Επίσης την περασμένη χρονιά 6 ταινίες πέρασαν το φράγμα των
εκατό εκατομμυρίων δολαρίων και μία (το Ζero Dark Thirty), το πλησίασε.
Πρακτικά οι υποψήφιες χωρίζονται, εισπρακτικά, σε δύο
κατηγορίες, σε εκείνες που έσπασαν τα ταμεία και αγκαλιάστηκαν από το κοινό, με
επικεφαλής το Gravity και σε εκείνες που χάρη στο οσκαρικό τους buzz έκαναν
λίγο καλύτερα νούμερα από εκείνα, που θα σημείωναν υπό φυσιολογικές συνθήκες,
με επικεφαλής το 12 Years a Slave. Συμπτωματικά αυτές οι δύο είναι και οι
βασικές διεκδικήτριες του βραβείου.
Το Gravity κατέχει την μερίδα του λέοντος με το 34,5%
του συνόλου των εισπράξεων των υποψηφίων και θεωρητικά έχει το πάνω χέρι στην
απονομή της Κυριακής. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι την τελευταία δεκαετία η
Ακαδημία έχει δώσει το Όσκαρ στον εμπορικότερο υποψήφιο μόνο δύο φορές (Slumdog
Millionaire, The Departed). Το 12 Υears a Slave από την άλλη έχει το
ντεζαβαντάζ της, τηρουμένων των αναλογιών, χλιαρής εισπρακτικής πορείας, που
μπορεί να «μετρήσει» στη συνείδηση των ψηφοφόρων της Ακαδημίας, ειδικά σε μια
χρονιά που άλλες υποψήφιες έχουν σημειώσει εξαιρετικές εισπράξεις, όπως το
American Hustle του τακτικού, εσχάτως, θαμώνα της τελετής Ντέιβιντ Ο. Ράσσελ
αλλά και ο «Λύκος» του Μάρτιν Σκορσέζε.
Tις τελευταίες μέρες πάντως εκείνα που ευνοήθηκαν
περισσότερο εισπρακτικά από την οσκαρική παραφιλολογία, ήταν το Gravity, το
οποίο, αν και είχε σχεδόν αποσυρθεί από τις αίθουσες –θυμίζουμε πως ξεκίνησε να
προβάλλεται στις αρχές Οκτώβρη-, πρόσθεσε περίπου άλλα 15 εκατομμύρια στο
σύνολο του, και η Philomena, που πρόσθεσε περίπου 12.
Gravity – 269,3M
American Hustle –
144,2M
The Wolf of Wall
Street – 113M
Captain Phillips –
107M
12 Years a Slave –
49,1M
Philomena – 32,8M
Dallas Buyers Club
– 24,7M
Her – 24M
Nebraska – 16,56M

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου